vrijdag 13 juni 2014

Deken haken en kersen plukken!

Dit berichtje schreef ik gisteren al, maar heb ik vandaag pas geactiveerd!
I already wrote this post yesterday, but activated today!

Hey lieve bloglezertjes,
 
Zoals altijd hetzelfde liedje bij mij op school. Moest tot kwart voor 1 naar school, was om 12 uur alweer thuis. Lekker tijd om leuke dingen te doen. De laatste dagen ben ik druk bezig geweest met mijn deken van een tijd terug.
 
Dear sweet blogreaders,
 
It's Always the same with my school. Had to go to school till a quarter to 1, and I was home at 12 `o clock. But now I had more time to do nice things. The last days I have been busy crocheting on my blacket from a while ago.
 
Mooi hè ^.^

Nice huh ^.^

Lekker fleurig!
 
Nice and colourful!

Ik kan bijna niet wachten tot hij af is, en eigenlijk ook weer niet want dan moet ik weer een nieuw project zoeken ;-)
 
I can't wait till its finished, but actually not because then I had to find a new project ;-)

Ik doe mee aan de hartjesswap van Studio Zakka Even een patroon zoeken en ik vond deze bij Atelier Valerie en begon enthousiast aan dit projectje. Helaas kwam ik er helemaal niet uit met het patroon en heb ik hem helemaal uitgehaald. Ik zocht verder en heb ondertussen een ander patroon gevonden. Misschien nog een andere keer dat van Valerie proberen.
 
I've joined a heartswap from Studio Zakka. Searching for a pattern and I found this one at Atelier Valerie and I started on this project. Unfortunately I couldn't figure out this pattern so I left it and searched for a new pattern.

Vanmiddag besloot ik dus om maar eens de kersen in de tuin te gaan plukken. Mijn vader had het er al een tijdje over maar kwam er telkens niet aan toe.
 
This afternoon I decided pluck the cherries from the tree in the garden. My father was talking about plucking them but he hadn't the time to do it.

Dus deed ik het!
 
So I did it!

Mooi rood hè.
 
Beautiful red!

Daarna meteen de andere bessen ook maar geplukt. Zwarte bessen, rode besjes (naam even kwijt) en een paar aardbeien.
 
I also plucked the other berries. black berries, red berries (forgotten the name) and a few strawberries!


Een flinke portie kersen!
 
Cherries!

rode besjes!
 
Red berries!

Zwarte bessen!
 
Black berries!

Floortje, mijn lieve kleine kat, lag gezellig aan mijn voeten in het gras terwijl ik aan het plukken was.
 
Floortje, my sweet little cat, was lying in the grass at my feet while I was plucking the berries.

 

 Eindelijk ontving ik mijn pakket van wolboetiek.be. Dit leuke boekje!
 
Finally I got my packet from wolboetiek.be This fun book!

Leuk hè!

Ik werd geïnspireerd door Marie en bestelde dit leuke gemêleerde dunne garen! 

I was inspired by Marie so I ordered some nice thin yarn!
 

Deze zijn van mijn moeder, voor 2 omslagdoeken geloof ik!
 
These are from my mother, for 2 shawls I believe!

Ook kwamen mijn boekjes binnen van eci.nl Wat een lieve kleine beestjes staan er in. De koe uit haakparty op de boerderij heb ik al in bestelling staan voor mijn broertje (mijn moeder betaalt de katoen) hihi!
 
Also these books came from eci.nl. What a sweet little animals. My little (not so little anymore but younger) brother ordered the cow from Haakpary at the farm (and my mom is paying the yarn) hihi!

Op verzoek van papa kersentaart dus gingen mama en ik kersen en appelkruimeltaart maken (vanwege gebrek aan kersen) Deze allemaal eerst ontpit!
 
On request from my dad my mom and I made an cherries-cake.

Ziet er leuk uit of niet!
 
Tasty huh. We hadn't enough cherries so we made a part with apple

 Voor het bakken met de kruimels erop!!

Before it went into the oven!!

En na het bakken. Vooral het kersendeel ziet er grappig uit.
 
Nou het grootste gedeelte is onderhand op haha. Hij was erg lekker!
 
And after. The cherries part looks funny.
 
Well, the biggest part of the cake is already gone haha. It was really tasty!!

Bij de Big Bazar hadden ze dit garen en dat nam ik mee voor een soort poncho voor over de bikini, die voorop de Sandra staat. Ik ben benieuwd!
 
At the Big Bazar I bought this yarn for a poncho. I'm really excited about it!
 
 Deze maakte ik ook nog. Een mok warmer met onderzetter.
 
I also made these. A mug warmer and a coaster.
 
Voor mijn moeder ga ik een hele set met van deze onderzetters maken, in alle kleuren Catania die ik heb. Hihi.
 
For my mom I'm gonna make a whole set of these coasters, in all different colours Catania that I have. Hihi.
 
Nou, de laatste paar dagen dus lekker creatief bezig geweest en ik moet zo weer gezellig gaan doen van mama, want mijn (toekomstige) schoonzusje is er ook (die ik trouwens aan het haken heb gekregen haha). Nou, een fijne avond allemaal en tot Blogs!
 
groetjes Emily
 
Ps. Reacties zijn heeeeeeeeeeel lief!!!
 
Well, these last couple of days I have been really creative as you can see and now I have to sociable from my mom, because my (future) sister in law is here too (who I infected with the crocheting virus haha) Well, good night everyone and see you soon.
 
Byee, Emily
 
ps. comments would be lovely.



2 opmerkingen:

  1. So beautiful crochet works!! ♥ Oh and yummy cherries and cake :-). Interesting books and great yarn, enjoy! Happy Sunday greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij bent lekker actief bezig met van alles en nog wat. Jouw deken wordt prachtig en je bent bezig met een supermooi hart.
    De baksels zijn er verrukkelijk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen