zaterdag 26 september 2015

Paleis het Loo


Twee weken geleden besloten mijn moeder en ik om naar Paleis het Loo te gaan. We hadden een prijs naar keuze geworden bij (ik geloof) de bankgiroloterij en toen we keken tussen de prijzen, stond daar 2 kaartjes voor de Sisi tentoonstelling. Nou, super gaaf natuurlijk. Ik ben een echte Sisi fan.


Sinds ik een klein meisje was, ben ik fan van Sisi. Oftewel Keizerin Elisabeth van Oostenrijk. Mensen van mijn leeftijd (19 jaar) (of mensen met kinderen van rond die leeftijd) zullen de tv zender FoxKids nog wel kennen? Toen ik klein was, was er de tekenfilmserie Princess Sissi. Het was een tekenfilmserie gebaseerd op het leven van de Oostenrijkse Keizerin. Geweldig vond ik de serie. Toen de serie niet meer uitgezonden werd, kocht ik elke keer een nieuw deel van de serie. Die nu helemaal compleet is (afgezien van 3 afleveringen die niet zijn vertaald in het Nederlands, maar je kunt ze zo op YouTube kijken in het Frans).

Maar elk jaar rond kerstmis werden de Duitse Sissi films met Romy Schneider uitgezonden. Prachtige films stuk voor stuk. Ze geven een geromantiseerde versie van het leven als Keizerin van Oostenrijk. Dus ik was weer verslaafd. We kochten de 3-dvd set bij bol.com en sindsdien heb ik ze zo ongeveer grijs gedraaid.

En natuurlijk moesten mijn moeder en ik dus wel naar de tentoonstelling bij Paleis het Loo. Zo gezegd zo gedaan, we gingen richting Apeldoorn. Het was een mooie tentoonstelling met allerlei items die van Sisi geweest zijn. Van servies tot een rijtuig en van rijkleding tot een schitterende japon. Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden bij de tentoonstelling. Dat was wel jammer.

Na de tentoonstelling was het lekker weer en het zonnetje scheen dus gingen mijn moeder en ik de rest van het Paleis bekijken, en de tuinen. Hier even een foto selectie.


Ik wilde graag een boek kopen over de tentoonstelling, tja je mocht immers geen foto's maken. Werd ik eerst heel vreemd aangekeken door de medewerkster, alsof ik chinees sprak ofzo en ik kreeg de mededeling dat dat niet bestond ofzoiets. Daarna vroeg mijn moeder het nog een keer aan iemand anders en die liet ons weten dat hij al weken niet meer leverbaar was en niet meer terug kwam. Wij natuurlijk best wel boos, aangezien we graag een boek erbij wilden hebben. Maar goed, ik kocht nog een roman over Sisi en we gingen ervandoor. We dronken nog een kop koffie (en chocolademelk hihi) en gingen weer naar huis.

En het boek...Heb ik later besteld op internet.










Het was een mooie dag. Sorry, dat ik dit nu pas deel met jullie maar het was zo druk de laatste weken dat ik echt geen tijd had.

Morgen gaan ik lekker met mijn ouders en broers naar Duitsland. Naar de Nurbürgring en Cochem. Heb er zin in!! :-). Gaan jullie nog iets doen dit weekend? Lijkt me leuk om te lezen.

Lieve groetjes,
Emily
 
 
Ps. Ik ben genomineerd voor een Liebsteraward. Jodiebodie bedankt daarvoor, in mijn volgende post kom ik hier op terug haha.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk!! Ik zou ook graag naar die tentoonstelling gaan. Fijn weekend nog! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, Sissi! Welk jong meisje droomde daar niet van?!
    Amuseer je in Duitsland! En ik kijk al uit naar je blogbericht ivm de Liebsteraward...
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooie weekend met Paleis het Loos. Have fun next week at the Nurbürgring. My son is jealous!

    BeantwoordenVerwijderen