zaterdag 14 november 2015

Liebsteraward

De Liebsteraward. Wauw, dit had ik nooit verwacht. Allereerst wil ik Jodiebodie van het blog Lupey Loops heel erg bedanken voor deze nominatie. Ik ben erg blij dat er mensen zijn die genieten van mijn blogjes en ze ook volgen. Lieve Jodiebodie, Nogmaals dankjewel. Ik mocht kiezen uit 5-10 vragen die zij zelf ook beantwoord had. En ik kies ervoor om ze allemaal te beantwoorden.
 
The Liebsteraward. Wow, I never expected this. At first I want to thank Jodiebodie from the blog Lupey Loops for this nomination. I'm glad that people are enjoying my blog and follow it. Dear Jodiebodie, Thank you again. I could choose 5-10 questions, but I decided to answer them all.

1. waarom ben je beginnen met bloggen?

Ik ben begonnen met bloggen omdat het gewoon kriebelde bij mij om mijn creatieve uitspattingen te delen met anderen op internet. Ik volgde al een tijd heel veel blogs en vind het zo leuk om altijd te lezen wat iedereen doet en daarbij ook ideeën op te doen.

1. Why did you start blogging?

I started blogging because I just wanted to share all the creative things I make and share it with others on the internet. I was following many blogs and I like reading them myself.

2. Waar hou je je mee bezig als je niet blogt?

Als ik niet aan het bloggen ben, ben ik bezig met haken natuurlijk. Maar zoals jullie ook op mijn blog hebben kunnen lezen, ben ik druk bezig met mijn opleiding en loop ik 3 dagen per week stage in de gehandicaptenzorg. Het is best pittig, aangezien ik diensten draai die om 7 uur beginnen tot 15 uur. Of van 14 tot 22 uur. Daarnaast heb ik ook nog 2 dagen school en hou ik ook van lezen, dus daar besteed ik ook nog aandacht aan.

2. Where are you busy with when you're not blogging?

When I'm not blogging, I'm busy crocheting of course. But when you read my blog a lot, you can read that I'm really busy with my education and  my internship 3 days a week. I work with disabled people. I work shifts of 8 hours. early 7-15 'o clock or late 14-22 'o clock. And I have 2 days school and I like to read books.

3. Op welk creatief project van jezelf ben je het meest trots?

Oei, die is lastig. Ik ben eigenlijk op alles wat ik maak trots. haha. Maar ik ben ontzettend trots op mijn CAL 2015 deken (die nog niet af is). En op mijn Lammy Hawaï deken. En op mijn eerste knuffel. De koe voor mijn broertje.

3. Which creative project makes you proud?

Oei, This one is hard. I'm actually proud of everything I make. haha. But I'm very proud of my CAL 2015 blanket (which isn't finished yet). And my Lammy Hawaï blanket. And my first toy. The cow I made of my little brother.

4. Mogen we een kijkje nemen in jouw hobbyruimte? Liefst zonder vooraf op te ruimen ;-).

Ik heb mijn hobbyruimte net opgeruimd. Mijn hobbyruimte is in de serre, want daar is eigenlijk vaak het meeste licht. Alles staat hier eigenlijk, behalve mijn voorraad garen, die staat boven op mijn kamer in boxen.

4. May we take a look at your hobby space? prefer without cleaning ;-).

I just cleaned my hobby space. It is in the seere, because there is the most light. Everyting is standing here, except my yarn stash. My yarn stash is standing in my room in boxes.


5. Welk hulpmiddel bij het haken is voor jou onmisbaar geworden?

stekenmarkeerders denk ik wel. Verder gebruik ik niet veel hulpmiddelen. Ze zijn ontzettend makkelijk om even een steek te markeren, zodat je het makkelijk terug kan vinden.

5. What is, for you, an essential crochet tool?

Stitchmarkers I think. I use them every much.

6. Omschrijf jezelf in drie woorden.

creatief, zorgzaam, vriendelijk.


6. Describe yourself in 3 words.

Creative, considerate (caring), kind.


7. Wat maakt jou echt gelukkig?

Alle positieve dingen in het leven. Al gaat het maar om een knuffel van een cliënt, een compliment van een collega en een gezellige dag met familie. Ook kan ik genieten van een rustige wandeling in het bos, vooral in de herfst met al die mooie kleuren. Er zijn eigenlijk heel veel dingen die mij gelukkig maken, zolang het maar positief is.


7. what makes you really happy?

Everyting positive in life. A hug from a cliënt, a compliment or a happy day with the family. Also nature makes me really happy. A walk through the forrest for example.


8. Waarvan ben je bang?

Dat is lastig. Sowieso voor spinnen. haha. cliché he. Verder het verliezen van iemand die me dierbaar is maakt me bang.


8. What scares you?

That's difficult. Spiders of course. haha. And I think losing something near to me.


9. Naar wie kijk je het meeste op? Waarom?

Ik kijk heel erg op naar mijn ouders. Waarom?? Geen idee, het zijn mijn ouders.

9. Who inspires you the most? Why?


My parents inspire me. Why?? no idea, they're my parents. That's the reason.


10. Wat zou je nog héél willen leren?


Op haakgebied zou ik nog heel graag willen tunisch haken en tapestry haken. Ook knooking zou ik graag willen leren, maar daar werk ik al aan. Verder zou ik willen leren breien (kan het wel een beetje maar bedoel meer echt truien maken met kabels etc.) en kleding naaien. Maar ik heb gelukkig een geweldige lerares thuis wonen, mijn mama. haha. 

10. What would you really want to learn?

I want to learn tunisch crochet and tapestry crochet. Also knooking is something I really want to learn, but I'm working on that. Further I want to learn knitting (And then I mean make sweathers and stuff like that) and Sewing clothes. But I have a great teacher at home, my mom. haha.

11. Wat weten we nog niet van jou?

Hmm. Wat jullie nog niet weten van mij. Misschien dat ik heel erg van Engeland hou. Ik ben echt dol op Engeland sinds ik naar Londen ben geweest. Het liefst zou ik nog een keer terug gaan en dan wil ik ook andere plaatsen zien dan alleen Londen (hoewel ik daar ook nog een keer naartoe wil) en dan nu om ook meer op handwerkgebied te gaan kijken, want in 2012 was ik er nog niet zo mee bezig.

En ik ben een echte twijfelaar. haha

11. Is there something we don't know about you?

Hmm. Maybe that I really love England. That is since I went to England to London in 2012. I would love to go back there one day and see more of England. And I want to look there for crafting things.

And I'm a real doubter. haha.


Verder met de andere vragen:


1. Wat is je samenstelling van je gezin?
Ik woon nog thuis. Samen met mijn ouders en broertje van 17. Ook heb ik 2 oudere broers van 27 en 25.

1. What does your family look like?
I still live at home. Together with my parents and my brother age 17. I have 2 older brothers aged 27 and 25.

2. Heb je huisdieren?

Ja, ik heb 2 huisdieren. 2 katten, Floortje en Borre. Floortje heb ik sinds ze klein is: ik heb haar gezien toen ze 2 dagen oud was en heb haar gekregen na 8 weken ofzo. En dan hebben we Borre nog. Borre is eigenlijk wel een beetje een zielig verhaal. Borre was de kat van mensen halverwege bij ons in de straat. Hij werd eigenlijk het huis uit gepest door een nieuwe kater die die mensen hadden genomen. Met als gevolg dat Borre veel buiten liep. Voor we hem kregen lag hij al een jaar in de buurt van ons huis. Eerst in de tuin, daarna in een doos met oude kleren in het houthok onder het carport. Daarna in een doos met oud papier naast de deur en uiteindelijk ging hij helemaal tegen de deur aan liggen. Zo van: ik wil naar binnen. Toen hebben zijn baasjes gezegd van: jullie mogen hem wel hebben hoor. Dus nu hebben we 2 katten. 2 rode. Floortje is nu 4 en Borre is 14.

2. Do you have pets?

Yes, I have 2 actually. 2 cats, Floortje and Borre. I have Floortje since she was little: I have seen her when she was just 2 days old and got her when she was like 8 weeks old. And then we have Borre. Borre is kind of a sad story. Borre was my neighbours cat. They got a new cat and that cat chased Borre out of the house. So Borre was outside for most of the time. Before we got him, he was around our house a lot. First in the garden, then in a box with old clothes under the carport. Then next to the door and then he was lying in front of our frontdoor. He was like: I want to go inside. Then his owners said: You can have him. And the moved away. So now we have 2 red cats. Floortje is 4 and Borre is 14.


3. Welk project heeft jou het meeste tijd gekost?

De koe van haakparty op de boerderij. Hij is net af. Maar ook de CAL 2015 deken kost veel tijd en is nog niet af. En mijn Lammy Hawaï deken heeft me ook bijna een jaar gekost.

3. Which project took you the longest to finish?

I think the cow from Haakparty op de boerderij. I just finished it a few weeks ago. But my CAL blanket takes a lot time too and isn't finished yet and my Lammy Hawaï blanket took me also almost a year.

4. Ben je nog ergens anders actief naast jouw blog?

Twitter: @casacreaemilia
Instagram: casa_crea_emilia
Pinterest: casacreaemilia

4. Are you active on other social media except your blog?

Twitter: @casacreaemilia
Instagram: casa_crea_emilia
Pinterst: casacreaemilia

5. Hoelang ben je al bezig met jou blog?
Ik heb mijn blog casa crea d' Emilia in juni 2013 opgestart. Samen met mijn moeder bedacht ik de naam. Ik wilde het eigenlijk na het volgen van zoveel blogs dat ik dacht van: nu ga ik dat ook doen. Maar het is wel meer werk dan ik dacht, en ik kom er ook niet altijd aan toe haha.

5. How long have you already been busy with you blog?
I started my blog in june 2013. I came up with the name together with my mom. But it is really more work then I thought, I don't Always have time for it haha. (Don't be mad at me )

6. Wat geeft jou een hart verwarmend gevoel?

Mijn familie, vrienden, lieve berichtjes op mijn blog en nog veel meer dingen haha.

6. What gives your heart a warm feeling?

My family, friends, sweet messages on my blog and so much more.

7. Wat is jou beroep?

Ik ben druk aan het leren voor het beroep verpleegkunde. Ik loop 3 dagen in de week stage in de gehandicaptenzorg en heb hier helemaal mijn plekje gevonden zeg maar.

7. What is your occupation?

I'm busy learning to become a nurse. I work with disabled people 3 days a week and I really found my place here.

8. Aan wat heb je echt een hekel?
Pestgedrag, roken, aandachtstrekkers.

8. What do you really dislike?

Bullying, smoking and attention seekers.


9. Heb je een grote voorraad materiaal?

Ja, enorm. Ik heb heel veel garen en blijf maar bij kopen (*oeps**)

9. do you have a big stash?

Yes, it's huge. I have a lot of yarn and I keep buying (*oops*) But now I only buy yarn when I have a project for it.


Wauw, wat een waslijst aan vragen. Nu nog even kijken...ik wil graag mensen nomineren. haha.

Wow, what a questions. Now I have to nominate people haha.


Esther, van het blog EssSpecially. http://essspecially.blogspot.nl/

Dinah, van het blog Dinahcreatief: http://dinahcreatief.blogspot.nl/

Carolien, van het blog Coupe-Woolly: http://coupe-woolly.blogspot.be/

Sigrid, van het blog KatKatKatoen: http://www.katkatkatoen.blogspot.be/?m

Ingrid, van het blog funkycrochet: http://myfunkycrochet.blogspot.be/

Daisy, van het blog Molemiekeshobby: http://molemiekeshobby.blogspot.be/

Dames van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie een beetje blij ermee zijn. haha.
Well ladies, congratulations. I hope you're a little bit happy with it haha.

Voor de voorwaarden van de nominatie verwijs ik jullie graag naar deze blogs:
For the terms of this nomination I want to refer to these blogs:

http://annescrochetpalace.blogspot.com.au/2015/03/genomineerd-voor-de-liebser-award.html

http://lupeyloops.blogspot.nl/2015/09/liebster-antwoorden-in-het-nederlands.html


Ik wens iedereen een fijn weekend.
 
Lieve groetjes,
Emily
 
I wish everyone a nice weekend.
 
Sweet greetings,
Emily




 


 








2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de nominatie, Emily!!
    Ik maak er gauw wat tijd voor vrij, maar help, wie zal ik nomineren? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Emily for accepting the Liebster Award and taking the time to answer so many questions, especially when your free time is precious. I have enjoyed getting to know you a bit better. You are lucky to have a supportive and good relationship with your parents. It is nice to read good news.
    I look forward to seeing your projects when they are finished and will also enjoy visiting the blogs that you have nominated. All the best with your studies, travels, crafts and, of course, blogging. :)

    BeantwoordenVerwijderen