zaterdag 14 mei 2016

Van alles en nog wat / Some things

Van alles en nog wat deze keer. Ik ben ook met van alles en nog wat bezig. Dat laat ik je nu zien.

Some thing I really wanna show you. I'm busy with more projects at the time so that's what I wanna show you. 


Afgelopen zondag was het natuurlijk moederdag. Ik haakte stiekem dit kleedje voor mijn moeder. En daar kwam ik donderdag achter haha. Dus in een paar dagen haakte ik dit leuke kleedje, terwijl mijn moeder niks door had. haha. Stiekem achterin de auto (mama achter het stuur, dus zag niks) en boven op mijn kamer. Verder kocht ik na mijn werk op zaterdag nog dit leuke schaaltje en plantje. past perfect bij elkaar, al zeg ik het zelf. 

Last Sunday was Mother's Day here in Holland. I secretly crocheted this doily for my mum. And I decided that on the Thursday before. haha. So in a couple of days I crocheted this doily, and my mum didn't know about it at all. Secretly in the back of the car (mum behind the steering wheel, so didn't see anything) and upstairs in my room. I also secretly bought the flowers. Fits perfectly together. 



Mijn favoriete haakplek in de zomer. Deze hangstoelen kochten we vorige zomer. Heerlijk om te zitten, te haken en te schommelen. Wat is jullie favoriete haakplek?
This is my favorite crochetplace in the summer. These chairs we bought last summer. perfect to sit, crochet and swing. What's your favorite crochetplace?


Ik haakte het eerste deel van de The Meadow CAL van Drops van het Drops love you garen. Het haakt heerlijk en de patronen zijn goed uitgelegd. Je kunt altijd nog meedoen. Ik loop al heel erg achter. Ze zijn al bij clue nr. 7 hihi. 
I crocheted the first part of the Meadow CAL from Drops with the Drops love you yarn. It's really nice to crochet with and the patterns are really good explained. 


En dan hebben we nog de Frida's Flowers CAL van Stylecraft. Ik ben nog steeds met de eerste blokken bezig, aangezien ik de deken uit wilde breiden, omdat mijn hexagons te klein werden. Nu kwam ik mooie foto's tegen op de facebookgroep van de CAL en uiteindelijk heb ik zelf even met papier en schaar even een ander schema in elkaar gezet. Dus nu kan ik verder.

And then we have the Frida's Flowers CAL from Stylecraft. I'm still working on the first blocks, because I wanted to enlarge the blanket, because my hexagons are to small. Now I came across some beautiful pictures on the facebookgroup of the CAL and eventually I took papier and scissors and put together a different scheme. I can move on now. 

Dus nu zijn jullie weer helemaal up-to-date met alles wat ik aan het doen ben. Wat doen jullie allemaal??
So now you're all up-to-date with what I'm doing.
What are you doing??

Ik wens jullie allemaal een fijn pinksterweekend.
I wish you all a nice weekend.

Lieve groetjes,
Emily
Sweet greetings,
Emily

Ps. Kennen jullie Sigrid al? Ze heeft een ontzettend leuk blog en heeft nu een hele leuke give-away. Dus neem snel een kijkje: Klik hier 

8 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor je PS ;-)
    En je haakplekje is er eentje om jaloers op te zijn!
    Je mama zal wel blij geweest zijn met de moederdagcadeau, heel mooi!
    Ik vind het leuk dat je je eigen ding doet met die CALS, ben benieuwd want de bloemetjes zien er alvast fantastisch uit.
    Fijn weekend nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor je reactie Sigrid. Altijd zo leuk. En ik ben benieuwd naar de uitslag van de give-away. Dankjewel! en een fijn weekend nog.

      Verwijderen
  2. Ah, wat een mooi romantisch cadeau voor je moeder! Die van mij krijgt straks haar cadeau, ben best benieuwd hoe ze gaat reageren :-)
    De dekens wordden ook mooi, je zit daar in je cocoon in de perfecte omgeving voor, hopelijk kun je daar nog heel vaak zitten de komende maanden. Natuurlijk ken ik Sigrid en haar blog, erg gezellig daar :-)
    Fijne Pinksterdagen met veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Angelique. Hoe heeft je moeder gereageerd?
      Jij ook nog een fijne pinksterdagen en bedankt voor je berichtje

      Verwijderen
  3. Lang terug dat ik op je blog geweest ben! Wat een superschattig kleedje heb je voor je moeder gemaakt en wat een tempo... Blijkbaar lukt dat voor moederdag, mijn omslagdoek was voor mijn doen ook snel af (een week of 2). :-) Leuke combi heb je ervan gemaakt met het plantje en schaaltje erbij.
    Voor mijn even geen nieuwe CAL, ik heb die van 2013 geloof ik nog niet eens af. ;-)
    Wat een heerlijke haakstoel! Ik heb ook een haakhoekje, maar die stoel durf ik niet te laten zien. Die moet hoognodig eerst schoongemaakt. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your collection of squares is growing! I can't wait to see them all put together one day.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een hele leuke verrassing hoor, dat moederdagcadeau. Vooral het kleedje: het lukt altijd weer om zoiets stiekem te doen. Hartstikke bedankt!!!
    je moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooh dat lijkt me een heerlijk haakplekje

    BeantwoordenVerwijderen